benegre.cat
Societat

La crisi provoca que la parada de metro del Liceu ja aculli més actuacions artístiques que el propi teatre del Liceu

metrobarnaLa parada de metro del Liceu, corresponent a la Línia 3 del Metro de Barcelona, ja acull més actuacions artístiques que el propi Gran Teatre del Liceu. La crisi econòmica està sent especialment dura amb el sector de la cultura i això ha provocat que l’epicentre escènic de la capital catalana es traslladi del majestuós escenari de la Rambla a l’estació subterrània més propera.

El director del teatre, Joan Francesc Marco, ha assegurat que “el més greu no és que els músics i els actors no treballin, que no ho han fet en sa puta vida i no saben ni el que és. El problema és que, per poder arribar a final de mes, ara hagin hagut de deixar d’actuar per posar-se a treballar de debò en altres feines. I és això el que els està matant. Són artistes. Treballar se’ls fa duríssim”.

La situació dramàtica que viuen els músics i els actors del Liceu també ha deixat empremta a l’andana del metro, on les habituals formacions de peruans i solitaris barbuts han mostrat la seva solidaritat cap als damnificats. “No se’ns cauran els anells per donar el nostre suport a aristòcrates vinguts a menys. Més que res, perquè no tenim diners per portar-ne. Els artistes som una única veu. Si al Liceu hi van deixar entrar les dones en el seu moment, nosaltres també hem d’obrir les portes a aquelles persones que mai no s’han desplaçat en metro, precisament, per evitar coincidir amb individus com nosaltres”.

De fet, el representant del col·lectiu de músics i actors subterranis, Jackson Meléndez, ha subratllat que la parada de metro del Liceu s’ha convertit “en una metàfora de la vida. És un ascensor social, tot i que ara va en sentit invers: els artistes que triomfen al teatre ho tenen més fàcil per deixar de passar gana i guanyar-se la vida honradament actuant al metro. La part positiva és que els familiars que els vénen a veure són més propensos a deixar propina A no ser que estiguin implicats en l’afer del Palau de la Música. En aquest cas, el que has de vigilar ets tu, perquè intenten fotre’t el barret de les monedes a la mínima que et despistes”.

Tot i aquesta situació de tensió, Meléndez s’ha mostrat conciliador i ja ha avançat que la programació escènica de la parada de metro del Liceu per als propers mesos “serà un fidel reflex d’aquest reequilibri del sector sociocultural”. Per això, entre altres propostes, s’ha planificat una actuació conjunta entre l’Orquestra Ciutat de Barcelona – Nacional de Catalunya i el grup d’origen bolivià Los Guachupinos. “És un format musical per explorar. El proper pas serà introduir el reggaeton a les homilies del monestir de Montserrat”.

Paral·lelament, també es reinterpretaran totes les òperes de Giuseppe Verdi a partir de la substitució del so de les trompetes pel de les ocarines. “Donaran un toc més llatí. Més indígena”, ha afirmat Jackson Meléndez. L’altra gran beneficiada d’aquesta col·laboració serà Montserrat Caballé. La soprano ha arribat a un acord amb diverses bandes de Latin Kings perquè li comercialitzin els seus èxits en format casset per totes les parades de metro i gasolineres del país. “Els més dèbils ens necessiten”, ha recordat Meléndez. “I no els podem donar l’esquena. Si els que estiguéssim en una situació precària fóssim nosaltres, estic convençut que ells farien exactament el mateix”.

Comentaris

TOP

Alerta galetes!

L’informàtic que manté aquesta pàgina web menja galetes i una autoritat invisible ens obliga a dir-t’ho. Si hi estàs d’acord, clica ACCEPTAR, sinó, et redirigirem a una pàgina russa amb virus.

Política de privacitat,

ACEPTAR
Aviso de cookies